28 Ağustos 2010 Cumartesi

Dikkat!! Kayısı Çekirdeği Felç Bırakabilir


Biraz önce Habertürk gazetesinde okuduğum habere göre; Van'ın Edremit ilçesinde 4 yaşında bir çocuk kayısı çekirdeğini yedikten sonra felç kalmış ve beyninde kalıcı hasarlar oluşmuş. Doktorlar ise yapılan çeşitli kan testlerinden sonra kayısı çekirdeğinin içinde bulunan siyanürün buna sebep olduğunu tespit etmişler.
Şimdilerde olgunlaşmamış meyve çekirdeklerinin pek çoğunda bu tür zehirler mevcut olabiliyor demek ki. Eskiden çocukluğumuzda bahçelerden, ağaçlardan topladığımız meyvelerin tadına rahatlıkla bakar, çekirdeklerini yer yutar geriye bir sapını bırakırdık. Ama şimdi sezona çabuk yetişsin, hemen olgunlaşsın ya da güzel görünsün diye meyvelerin sebzelerin kimyasıyla oynanıyor. Biz de güya sebze meyve yiyip sağlıklı olacağız diye düşünürken bir yandan zehirleniyoruz. Allah yardımcımız olsun ne diyeyim. Lütfen çocuklarınıza ve kendinize bu konuda dikkat edin arkadaşlar...

5 yorum:

dunyada bir balık dedi ki...

Ben artık ne yiyeceğimizi şaşırdım,paylaşım için teşekkürler.

Peri Tozu Fotograf dedi ki...

Inanmiyorum,gercekten karikaturlerde olan seyler bugunlerde haberlerle karsimiza cikiyor.Insallah bu tip seylerin ticaretini yapan insanlar boylesi olaylardan ders alip biraz olsun bilinclenirlerde ticari kaygidan kurtulup insan hayatini ciddiye alirlar artik.

Pınar Gencal dedi ki...

bu haber bana da çok ürkütücü geldi, meyve yiyin, bol bol sebze tüketin derler hep senelerdir ama baksanıza sağlığımız bunları yediğimizde de tehlikeye giriyor

didem gül - turkuaz esarp dedi ki...

Pinarcim oncelikle bu onmeli haber icin tesekurler!

Sana cok mahcubum aslinda cok once yazdigin mailini cevaplayamadim yardimci olamadim sanavs.. ama sen o kadar cicisinki bunlari hic takmadin. Blog dunyasinda bole seyler malesef nadir oluyor bliyosun. Artik geldim ama cok gorosucegiz insallah. Sevgiler

Adsız dedi ki...

ben inanmadim bu habere bence yalan haber cunku benim cocuklugum bahcemizdeki kayisilarin cekirdeklerini yiyerek gecti hemde heryil kardesimde oyle ve hic boyle bi vaka yasamadim inanilmasi guc bisey

Blog Widget by LinkWithin