18 Nisan 2010 Pazar

İspanya'ya Gidenler İçin Altın Değerinde Tavsiyeler

Daha önce İtalya'ya gitmek isteyenler için tavsiyelerimi burada yazmıştım. Şimdi bir benzerini İspanya için yapıyorum:) Çünkü bende dahil olmak üzere bir ülkeye, bir şehre gitmeden evvel daha önce gidenlerin yaşadığı deneyimleri bilmek gerçekten çok faydalı oluyor. Haydi o zaman başlayalım İspanya'yı keşfetmeye.
İspanya gerçekten çok renkli insanların ve yaşamların buluştuğu bir ülke...Daha önce üniversitede Erasmus (öğrenci değişim programı) kapsamında İspanya'ya gitmeye karar vermiş, okulu ve yurdu bile ayarlamışken son anda ailemi bırakıp gidememiştim. Ama çok sevdiğim için ileride giderim diye İspanyolca eğitimi almıştım.Bu yüzden oraya gitmeden önce yanıma ek olarak kapsamlı bir konuşma kitabı aldım. ''Aman ne işime yarar, nasıl konuşurum ki'' demeyin sakın, gerçekten böyle konuşma kitapları alışverişlerde, otellerde, restaurant ve kafelerde fena işe yarıyor. Ama benim gibi işi abartıp öyle full özgüvenle, elinizdeki kitaba güvenip soru sormayın, çünkü sorunuza karşılık verdiklerinde yüzünüzde koca bir kitlenme ifadesi olabilir:))

Ulaşım: Eğer şehir merkezine yakın bir yerde konaklıyorsanız işiniz çok kolay. Mutlaka ve mutlaka toplu taşımayı ya da metroyu kullanın. Çünkü taksiler euro üzerinden ücretlendirildiğinden inanılmaz pahalıya geliyor. Eğer bizim gibi araba kiralayacaksınız ise mutlaka önceden size sunulan kaskoları vs. alın. Çünkü İspanya'da araç kullanmak tek kelimeyle kabus gibi...Bir kere adımını attığınız her yerde trafik ışıkları var ve mutlaka iki dakikada bir kırmızı ışıkta beklemeden ilerleyemiyorsunuz. Park edecek yer bulmak ise kesinlikle zahmetli. Her yer yasak ve ceza kesiliyor. Kapalı garajların bir günlük ücretiyse en az 15 euro'dan başlıyor. Türkiye'yi park konusunda çok aradık vallahi.
Benim size tavsiyem mutlaka şu iki katlı şehir turu attıran otobüsleri kullanmanız. Kişi başı 17 euro ödeyerek tüm şehri gün boyu gezebiliyorsunuz.

Yeme-İçme: Diğer Avrupa şehirlerinde olduğu gibi burada da domuz eti bizi fazlasıyla zorladı. Siz de domuz etinin İspanyolcasını mutlaka öğrenip siparişlerinizi öyle verin. Çünkü pek çok yerde çalışan garsonlar İngilizce bilmiyor.
İspanya'nın meşhur paellası ve tapas ını yemeden sakın gitmeyin. Paella, bizim Türk usulü pilavın biraz daha cıvığı oluyor ve neredeyse risotto yu andırıyor. Etli, tavuklu ve deniz mahsullü çeşitleriyle güzel bir yemek. Tapas ise yine bizim bildiğimiz Türk işi meze kavramı. Tapas'ında farklı çeşitleri oluyor. Zeytinyağlı-peynirli, patatesli yumurtalı, sardalyalı, ıspanaklı vs... Aslında İspanyollar gelip bizim güzelim zeytinyağlı barbunyalarımızı, şakşukalarımızı, beyaz peynirlerimizi, haydarilerimizi falan yeseler, utanıp bir daha tapas mapas diye hava atmazlar:)
Birde kahvaltı kültürleri yok bizler gibi. Bizim gibi reçeller, kaymaklar, ballar, beyaz peynirler, salatalık domatesler yok kahvaltılarında. Ama Madrid, Gran Via'da bulunan La Pain'deki kahvaltı muhteşem ekmek ve reçelleriyle unutulmazdı.

Görülmesi Gereken Yerler: Uzun uzun anlatmayacağım ama ana noktaları söylemek gerekirse; Granada'daki Elhamra Sarayı, Madrid'deki Prado Müzesi, Cordoba'daki Kurtuba Cami, Sevilla'daki Alcazar Bahçeleri ve Katedral, Ronda'daki muhteşem kaya oyukları, Toledo'daki Katedral gidipte turistik olarak görülmesi gereken yerlerin başında.

Alışveriş: Eğer siz de benim gibi İspanya'ya gitmeden önce burası Zara, Mango, Desigual, Massimo Dutti'nin ana vatanı, ''çılgın gibi alışveriş yaparım'' düşüncesindeyseniz biraz hayalkırıklığı yaşamanız mümkün. Çünkü diğer Avrupa kentlerinde olduğu gibi euro hesabı yaptığınızda herşey dehşet pahalı geliyor. Ama en az bir 10-20 lira daha ucuz olduğu da doğru... Benim için en güzel alışveriş kaynağı H&M'ler, küçük köşe başı dükkanları ve yerel ürünler satan mağazalar oldu. H&M'ler inanılmaz büyük ve çeşitliydi. Daha önce İtalya'dakine de gitmiştim ama bu kadar çeşit ve ucuzluk görmemiştim. Herşey hem ucuz hem de süper modeller var. Birde arkadaşımla ultra şık bir mağazanın önünden geçerken ''yok ya burası da çok pahalıdır kesin'' diye düşünüp sadece göz atmak için girdiğimiz Dayaday isimli mağaza bizi şok etti. Türkiye'de en az 30-40 liraya satılan kalitedeki saç bantları, tokalar 5-6 euro civarındaydı. Çantalar, takılar, şallar herşey çok çok güzeldi...
*İspanya'dan hediyelik ne alınır diye sorarsanız ise ilk cevabım yelpaze olur. Çok güzel ve çeşitli yelpazeleri var buranın, ama fiyatlar yelpazenin kalitesine göre 2 eurodan başlayıp 1000 euro'ya kadar çıkabiliyor. Minik flamenko ayakkabıları ve şalları yine alınası hediyeler arasında...
Bir de bizim buranın YKM, Boyner benzeri ama inanılmaz büyüklükteki El Corte İngles mağazalar zinciri var. İspanya'nın hemen hemen her şehrinde görmeniz mümkün.
*Kaldığınız otelden şehir içinde bulunan outletlere nasıl gidebileceğinizi de sorabilirsiniz. Tıpkı bizde de olduğu İspanya'da da iyi markaların bulunduğu outletler var.

İspanya'da Yaşam: İspanyollar Akdeniz kanına sahip olmalarından mıdır nedir ama bize fiziksel olarak çok benziyorlar. Yoldan geçen beş kişiden birini mutlaka tanıdığınız birilerine benzetebilirsiniz. Ama İspanyollar bizdeki gibi birbirlerine yan yan bakmıyor, ne giymiş diye incelemiyor ya da kaba davranmıyorlar. Herkes sadece kendi işiyle gücüyle ilgileniyor. Ama kesin kanım İspanyol kadınları rengi ve giyinmeyi seviyor. Özellikle kırmızı her kadının ya aksesuarında ya giyiminde bir yerinde mevcut bir renk. Ve bu inanılmaz hoşuma gitti, bizler nedense klasik renklerin baskısı altına girmişiz ve yeni renklere kapalıyız. Bende bu sayede döndüğümden beri renkli giyinmeye başladım.
*İspanyada inanılmaz bir nüfus patlaması var. Çocuksuz ya da hamile olmayan genç kadınlara rastlamamak mümkün değil. Ama çocuklarına verdikleri terbiyeye hayran kaldım, o kadar çocuktan birini de ağlarken görmedim, sessizce annelerinin babalarının yanında geziyorlar.
Bir de her köşede tiyatro ve müzikaller için büyük büyük salonlar var. İnsanlar sinemadan çok tiyatroya ve müzikallere gidiyorlar. Gerçekten bu yönlerine de çok özendim.
*İspanya'ya gelmişken Flamenko izlememek mümkün mü? Ronda da çok şirin bir yerde müthiş bir Flamenko şovu izledik. Dansçıların o güzelim renklerdeki kabarık elbiseler içinde dans edişini izlemek süperdi. Öyle dans edebilmeyi de çok isterdim açıkcası..

Hikayenin sonu: İspanya gördüğüm ülkeler arasında en iyiler arasına girmeyi hakeden bir ülkeydi. Eğer gitmekte bugüne kadar tereddüt ettiyseniz birinci ağızdan ben gidip görmenizi şiddetle tavsiye ederim.

13 yorum:

Egeden Tarifler dedi ki...

Yazınızı bir solukta okudum ve keşke daha uzun olsaymış dedim. Teşekkürler!

Pınar Gencal dedi ki...

beğenmenize çok sevindim.mini bir el kitabı kadar uzun yazmışım ve ancak yazdıktan sonra farkettim.sıkılmadıysanız ne mutlu bana

Matissera dedi ki...

ben İspanya, Barcelona hayranıyım hiç gitmedim görmeyi çook istiyorum . çok güzel yazmışsın gezmiş gibi oldum, inşallah bir gün gidersem yararlı olacak :)

Pınar Gencal dedi ki...

Matissera inşallah gidersin, bende Barcelonayı görmek istiyorum açıkcası:)Sen benden önce gidersen lütfen izlenimlerini yaz emi:)

Matissera dedi ki...

tabiiki yazarım sayfalarca en çok görmek istediğim şehirlerden biri :)

Renan dedi ki...

Seneye Barcelona'ya gidiyoruz o zaman :)

Adsız dedi ki...

slm . benim sıkıntı yaşadığım en büyük konu barınma. öğrencievlerini araştırıyorum ama kafam iyice karıştı tavsiyen olabilir mi?

taze şeyler dedi ki...

Yazınızı çok beğenerek okudum. Biz eşimle bu yaz İspanya ve ya İtalya ya gitmeyi düşünüyoruz. Eşim seçimi bana bıraktı ama ben karar veremedim. Sizden ricam hangisini önerirsiniz bize. Önceliğimizi İtalya dan mı İspanya dan yana mı kullanmalıyız. Çocuk yok 2 kişiyiz. Hem eğlenceli hem romantik olsun istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

Yasasin Ben dedi ki...

taze şeyler; şöyle söyliyim her iki destinasyonda sizin için çok romantik olabilecektir. Ama benim kişisel fikrim İspanya çok daha güzeldi. Biz araba kiralayıp gezebildik pek çok yeri bunun da etkisi vardır mutlaka ama İtalya'nın da o güney kesimi, köyleri bence muhteşemdir.

Zuhal Ozdemir dedi ki...

Merhaba yazınızı okudum çok güzel yazmışsınız. Bizde seni eşim ve 4 yaşında oğlumda İtalya ya yada İspanya ya gitmek istiyoruz ama ikisi arasında karar veremiyoruz. Sizce 4 yaşında ki oğlumla ve maddi açıdan da değerlendirerek hangi ülke?

Yasasin Ben dedi ki...

Acikcasi iki ulkede benzer harcamalari yaptirir size. O yuzden siz hangisine kalben daha yakinsaniz onu seçin. Bana sorarsaniz her zaman Italya derim. Italya da beni çeken ayri birsey var yuz kere gitsem sıkılmam:))

Adsız dedi ki...

Bende Nisan ayında Erasmus la İspanya nın Sevilla şehrine gidiyorum.

Meryem Akbudak dedi ki...

Ben de seneye vigo üniversitesine gidiyorum erasmusla

Blog Widget by LinkWithin