25 Şubat 2010 Perşembe

En Kolay Çikolatalı Sufle Nasıl Yapılır?

Sevgililer Günü'nde değişik bir tatlı olarak aklıma ilk seçenek çikolatalı sufle geldi. Çünkü sufle kaplarını aldığımdan beri hiç kullanamamıştım. Ayrıca hakkında ''yapılışı çok zor ve zahmetli'' diye hurafeler çıkarılan bu süper ultra lezzetli şeyin gerçekten uğraştırıp uğraştırmadığını görmek istemiştim:)) Çikolatalı sufle, Berrin Gülcan'ın ''Çikolata Fabrikası'' kitabındaki tarifinden kendime göre uyarlandı ve bir kaç kere de arka arkaya misafirlerime sunduktan sonra kendi tarifimi çıkarabildim.
Normalde bakmayın suflem daha da kabarıktı ama fotoğraf çekilecek diye bekleye bekleye bayağı bir söndü:))

D3X_1810

Çikolatalı Sufle

Malzemeler
:
  • 1 paket Nestle sütlü çikolata (isteğe göre bitter de olabilir)
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • 3 yumurta
  • 3 corba kasigi un
  • 1 buçuk çay bardağı şeker
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 1 tutam tuz
Yapılışı:
  • İlk olarak yumurtanın sarılarını ve aklarını iki farklı kaba ayırın.
  • Sarılarını şekerle birlikte çırpın.
  • Bu arada içi su dolu, orta boy bir tencerenin içine cam bir kase yerleştirerek ''benmari'' usulüyle erimesi için çikolata ve tereyağını koyun. Çikolata ısının etkisiyle eridiğinde ateşten alın ve hazırladığınız karışıma ekleyin ve yine karıştırın.
  • Diğer kapta bekleyen yumurtanın beyazlarına bir tutam tuz ekleyerek, köpük haline gelene kadar çırpın. Ardından bunu da şeker ve çikolatanın dahil olduğu ilk karışıma katın.
  • Unu ve kakaoyu eleyerek karışıma ekleyin. Tüm karışımı iyice bir çırptıkdan sonra sufle kaplarına dökün.
  • 180 derecede önceden ısıtılmış fırınınıza, içine sıcak su dolu bir kap koyarak 10 dakika kadar pişirin. (Fırının içine koyduğunuz bu sıcak su dolu kap, suflenin o yumuşak kıvamının oluşmasını sağlıyor)
Not: Servis sırasında suflenin ortasını yararak sütlü ya da vanilyalı dondurmayı içine eklerseniz aynı krema gibi bir tat elde edebilirsiniz...

25 yorum:

Sevgi Sevdalısı dedi ki...

Sunumuz çok şık olmuş..Şimdiye kadar bende denemeye cesaret edemedim..Deneme cesaretinde bulunursam bu tarifi uygulayacağım inşallah (: Ellerinize sağlık..

zeynep dedi ki...

tarif defterime kaydedildi:)

Pınar Gencal dedi ki...

inanır mısınız gerçekten yapımı kakaolu kek kadar basit. Senelerdir sufle ne zor diye bende evde hiç denemeye kalkmadım. Ya bir de inanılmaz lezzetli birşey ya:))))

Dokuztepe dedi ki...

Ben de ne zamandır sufle yapmak istiyordum, çok sağol tarif için:) hemen deneyeceğim..:)Unu ne kadra koyacağız onu göremedim?
Sevgiler...

tuba dedi ki...

slm,3 çorba kaşıgı un koyulcak...
tarıfın başında yazıyo =)
pınarcım çok güzel bir tarıf defterımeekledım bende en kısa zamanda yapıcam.. =)

Pınar Gencal dedi ki...

afiyet şeker olsun herkese:))

NECLA dedi ki...

Pınarcım görüntü harika eminim tadıda bir okadar güzeldir.NECLA

Pınar Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederimm:)) Madem beğendiniz o zaman ilk fırsatta sizin içinde yaparım Necla Ablacım:))

altançolak dedi ki...

ya varya ismine bakmadım ama arkadaşım bu tarifi yazdığın için binlerce kez teşekkürler öğrenirsem bu tatlıyı yapmayı herkese bedaveeeeee:)) yapacağım.

Yasasin Ben dedi ki...

AltanÇolak; valla beni çok mutlu ettiniz beğenmenize çok sevindim tarifi. Öğrenecek hiç birşey yok merak etmeyin tarif çok basit, kek pişirmekten farksız hatta daha bile basit.

Adsız dedi ki...

ben bu tarifi denedim biraz korka korka hemde olurmu olmazmı bilmiyordum.misafirlere yapmadan önce kendimize yapalım dedim.tek kelimeyle müthiş muazam oldu.adınız ne bilmiyorum ama çok teşekkür ederim tariflerinizin her birini kaydediyorum artık saolun cemile

ZHT dedi ki...

Merhaba,
İlk defa sufle yaptım ve tarifinizi kullandım gerçekten çok güzel oldu. Paylaşımınız için teşekkürler..:))

Deniz dedi ki...

tarifiniz çok güzel oldu. Yalnız şimdi fark ediyorum da biraz az kabardı benimkisi.. Belki biraz daha çırpsaydım daha iyi olurdu.. Ama tadı çok güzeldi. Teşekkürler.

Deniz dedi ki...

tarifiniz çok güzel oldu. Yalnız şimdi fark ediyorum da biraz az kabardı benimkisi.. Belki biraz daha çırpsaydım daha iyi olurdu.. Ama tadı çok güzeldi. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

sufle kabı nasıl olmalı?

Adsız dedi ki...

Tarif kolay ve guzel gorunuyor. Bu tariften kac sufle kabi cikiyor acaba?

Yasasin Ben dedi ki...

Sufleler 4 kişilik çıkıyor.Ama kabın boyutuna göre de değişebilir kişi sayısı tabii

Adsız dedi ki...

Sütü yapılışında göremedim ama sütü ne zaman ekliyoruz acaba

Adsız dedi ki...

Selam arkadaşlar
ben farkına varmadan soğuk Su koydum bi sakincasi olur mu ? :(

Adsız dedi ki...

Denedim ilk kez. Gayet başarılı oldu:) teşekkürler tarif için. şekeri 1 buçuk yerine 1 çay bardağı olarak yaparım gelecek sefer, şekeri bana göre biraz fazla.

Adsız dedi ki...

Merhaba.Tarif için çok teşekkürler,en yakın zamanda deneyeceğim.Yaklaşık kaç dakika fırında kaldı acaba?İlk denemede yakmayalım şimdi sufleleri :)

Adsız dedi ki...

ve ayrıca,porselen sufle kaplarını önceden yağlamak,pudra şekerlemek vs gerekiyor mu acaba?
Şimdiden teşekkürler..

Yasasin Ben dedi ki...

Hayır sufle kaplarına herhangi bir yağlama vs. yapmaya gerek yok zaten kaşıkla aynı kaptan yeniyor

sevda sarikaya dedi ki...

Denedim. İlk sufle deneyimim idi. İnanılmaz oldu. Big Chef's kadar iddialı oldu inanın...

Adsız dedi ki...

tuz ne alaka çözemedim içindeki görevi nedir koymazsak ne olur ??

Blog Widget by LinkWithin