11 Ocak 2010 Pazartesi

En Kolay Kakaolu Kurabiye Nasıl Yapılır?

Evimizde mümkün olduğunca hamur işi ve abur cuburdan kaçınsamda gereken zamanlarda da mutfak önlüğünü giyerek hamaratlık yapabiliyorum. Gerçi bu hamaratlıkta genelde pratik tarifler için geçerli:))
Bu çabuk tariflerden biri olan kakaolu kurabiye nin yapımı hakikaten çok basit. Ama basit olması sakın sizi yanıltmasın, çünkü görüntüsü kadar tadı da bir o kadar iştah kabartıcı. Annemin yarınki daveti için çok acele olarak hazırlandı...İşte hazırlaması ve pişmesi maksimum 30 dakikayı bile bulmayan kakaolu kurabiye tarifim.

cookie 2

cookie1

Malzemeler:
  • 25 gr.kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Yarım paket margarin
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı pudra şekeri (isterseniz toz şekerde olabilir)
  • Un (kıvamı tutturuncaya kadar eklenecek)
Yapılışı:
  • Margarini eriterek, şeker, yumurta, kakao ve sıvı yağ ile iyice karıştırın.
  • Ardından vanilya ve kabartma tozunu ekleyin. Daha sonra kulak memesi kıvamına gelinceye kadar un ekleyerek yeterince yoğurun.
  • Kıvamın uygunluğundan emin olduktan sonra ceviz büyüklüğünde toplar yaparak tepsinize dizin. (Kurabiye, poğaca vs gibi hamur işlerinde tepside yağlı kağıt kullanırsanız pişiminden sonra daha kolay çıkartabilirsiniz)
  • 200 derecelik fırında yaklaşık 10-15 dakika kadar pişirin
Not: Bu sefer bir değişiklik olsun diye Komşu Fırın dan özenerek karışımın içine bir tutam türk kahvesi ve zencefil kattım. Şimdi keşke biraz daha katsaymışım diye hayıflanıyorum çok daha lezzetli olabilirdi:))

9 yorum:

Moda Sokağı-Eylül dedi ki...

Merhaba Didem' e fotoğraflarınızı gönderdiğiniz için teşekkür etmek istedim ! Yoksa hala keşfedememiş olucaktım cici blogunuzu :)
Sevgiler..
Eylül

Pınar Gencal dedi ki...

açıkcası asıl ben çok teşekkür ederim. bu sayede bende sizin bloğunuzu keşfettim. kendin yap projeleri dehşet güzelll:))

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor tarifi aldım çok teşekkür ederim
berna arslan

Juliette dedi ki...

şimdi denedim harika oldu. zencefil ve kahveyi de biraz fazla attım ;) sanırım sır burada.
teşekkürler paylaşımınız için...

Adsız dedi ki...

şu tarifinizi bir erkek olarak yaklaşık 10 kere yapmışımdır. bekar biri olarak çok pratik bir tarif teşekkürler.

triendy18 dedi ki...

Şimdi attım fırına bakalım nasıl olıcak çocuklarımla kalktım bu saatte giriştim ve sizin tarifinize denk geldim yaptık ve fırından çıkmasını bekliyoruz öylece :)

Yasasin Ben dedi ki...

Umarim guzel olur emeginize deger:)))afiyet olsun simdiden

Adsız dedi ki...

Şuan evde margarin yok sadece sıvıyağ kullanarak da yapılabilir mi?

Yasasin Ben dedi ki...

sıvıyağ kıvamın daha farklı olmasını sağlar ama deneyebilirsiniz

Blog Widget by LinkWithin