2 Aralık 2009 Çarşamba

Roma'ya Gidenler İçin Altın Değerinde Tavsiyeler

Herkese merhaba, öncelikle geçmiş bayramınızı kutlarım. Umarım herkes ağzının tadıyla sevdikleriyle birlikte süper bir bayram geçirmiştir:)))

Bu bayram eşimle Roma'ya gitmeye karar verdik. Üniversitede tarih okumam sebebiyle tarihi eserlere karşı fazlasıyla merakım var. Bir de Leonardo da Vinci ve Michalengelo'nun eserlerine olan ilgim bize İtalya konusunda karar kıldırdı. Seyahat öncesi bilgi edinmek için, hem daha önce giden dostlarımıza danıştık hem de internet ve kitaplar vasıtasıyla alabildiğimiz kadar bilgi edindik. Ancak ne var ki ne kadar hazırlıklı olsan da asıl yerine gitmeden bunlar nafile kalıyor. Bu sebeple eğer İtalya'ya gitmeye niyetliler varsa kendi önerilerimi birinci ağızdan yazmak istedim.

Ulaşım:İtalya kesinlikle çok pahalı bir ülke. Özellikle taksiler Türkiye ile karşılaştırılamaz şekilde pahalı. Türkiye'de ''şuradan şuraya'' diye tabir ettiğimiz kısa mesafelere bile inanılmaz paralar verebilirsiniz. O yüzden otobüs ve metro gibi alternatifleri değerlendirmek lazım. Sadece 4 euro ödeyerek bütün gün metroyu kullanabilir ve şehir içindeki her yere gidebilirsiniz. Onun dışında Roma'dan hızı treni kullanarak Milano, Napoli ve Floransa'ya günü birlik gidip gelebilirsiniz.

Yeme-İçme: Ne Roma'da ne de Floransa'da pek çok restaurantın menüsünde yemeklerin yanında İngilizce karşılıkları yazmıyor. Bu sebeple yemek seçme konusunda zorlanmanız bir hayli mümkün. Bir de makarna ve pizza konusunda pek çok insanın söylediği gibi hakikaten hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Makarnalar bildiğiniz çiğ, tam pişmemiş şekilde geliyor. Pizzalar ise Dominos'u çook aratacak şekilde. Bence İtalya'nın en lezzetli iki şeyi dondurma ve tiramisuları...Her ikisini de yediğinizde burdakilerin fazlasıyla çakma olduğunu anlıyorsunuz:)) Ha bir de ben denemedim ama çok duydum limonlu likörleri çok lezzetliymiş. Herhangi bir süpermarketten bile alıp deneyebilirsiniz.

Görülmesi Gereken Yerler: İtalya'da özellikle Roma ve Floransa her yerinden bir tarih eseri fışkıran şehirler. Sanata ilgi duyuyorsanız bu konuda açlığınızı fazlasıyla doyuracaksınız. Vatikan, San Pietro Kilisesi,Vatikan Müzesi, Sistine Şapeli, Trevi Çeşmesi, Pantheon, Piazza Navona mutlaka görmeye değer yerler. Ancak her yerde sık duyulan Collesium ve İspanyol merdivenleri bence sebepsiz yere abartılmış, Türkiye'nin daha özel yerleri var...

Alışveriş: Daha önce bahsettiğim gibi İtalya gerçekten Türkiye ile karşılaştırınca ultra pahalı bir ülke. Türkiye'de örneğin 20 liraya tekabül eden bir bluz orada en az 40-50 euro şeklinde. (Kesinlikle abartmıyorum). Orada basit bir ayakkabıya vereceğiniz parayla buradan bir outletten tasarım ayakkabı almanız kesinlikle mümkün. Ama gözünüz kapalı alışveriş yapacağınız muhtemelen tek yer ''Castroni'' adındaki baharat, zeytinyağı, makarna,çikolata vs satan şirin bir dükkan. İnanılmaz makarnaların yanında biberli, sarımsaklı, acılı gibi çok çeşitli zeytinyağları mevcut; benim dayanamadığım tek yer burası oldu. Alışveriş merkezi olaraksa Upim ve Coin gezilebilecek güzel alternatifler.

İtalya'da Yaşam: Açıkca söylemem gerekirse Türk insanı nezaket ve insanlık konusunda cidden bir kaç adım ileride bu ülkeden. Garsonlarından, otel çalışanlarına, sokaktaki insandan, dükkan sahiplerine kadar elle sayamayacağım kadar az insan bize güleryüz gösterdi. İnanılmaz bir burnu havadalık var bu ülkenin insanında. Bir de siz siz olun dekolteyi kaçırıp yürüyen İtalyan bayanlarına farkında olmadan sakın bakmayın. Ben bir iki kere giydiklerinden dolayı şaşkınlıkla bakacak oldum resmen yanıma gelip beni sarsacaklardı:))

Küçük Bir Tavsiye: Bir küçük tavsiye daha, ''İtalya modanın kalbidir, şık olmalıyım'' diye sakın topuklu ya da ayağınızı sıkacak türden ayakkabılar almayın yanınıza. Çünkü sürekli yürüyeceksiniz ve kaldığınız süre boyunca yürümek işkence gibi gelebilir.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,bloğunuz çokgüzel.tesadüf eseri keşfettim.Çok çeşitli bilgiler var sitenizde.İtalyaya bende gitmek istiyordum baya kitap aldık ama açıkcası bu bilgiler kitaptan daha yararlı oldu:)bundan sonra takip edeceklerim arasındasınız.İzleyici olmak istiyorum ama gmailhesabım olmadığı için olamadım:( Ne yapmak lazım.Öpüyorum

Syhn dedi ki...

umarım bu bilgiler birgün işime yarar :)
italyayı çok görmek istiyorumda..

Atakan dedi ki...

İtalya'dan mont alırım diye hesap yapıyordum ya :) teşekkürler (Erasmus Portekiz)

Blog Widget by LinkWithin