4 Ekim 2009 Pazar

Sebzeli Noodle (Erişte) Nasıl Yapılır?

Uzak Doğu'nun Türk Mutfağı ile Sentezi

Bir keresinde arkadaşlarımın ısrarıyla suşi yememin ardından, bu tadın alıştığım Türk mutfağına çooook uzak olduğunu o an anlamış bulundum; o günden bugüne de Uzakdoğu mutfağına ne yazık ki biraz çekingen kaldım. Ancak şöyle bir gerçek var ki, hepimiz aynı yanılgıya düşüyoruz. Çünkü sanıldığının aksine Uzakdoğu mutfağı sadece çiğ balık, deniz böcekleri ya da haşlanmış pirinç vs... demek değil :) Singapur ve Tayland'a seyahate gittiğimde sırf bu yanılgı yüzünden ağzıma Mc Donald's, KFC ya da diğer alışık olduğumuz fast food ürünlerinden başka bir şey koymadım.
Ama daha sonra yediğim noodle (aslında bildiğimiz erişte) tüm bu fikirlerimi tamamen değiştirdi. Sanırım Uzakdoğu mutfağının anahtar kelimeleri soya sosu ve az pişmiş renkli sebzeler...
Arada sırada bildiğimiz tatlardan uzaklaşıp biraz yeniliklere açık olmamız hakikaten hayatımıza bir nebze olsun renk katar diye düşünüyorum. Ben sebzeli noodle'ı tamamen deneme yanılma yöntemiyle kendim keşfederek oluşturdum.
Sonuç: Çevresi tarafından gurme ilan edilen ve kim olursa olsun beğenmediyse ağzına bir kaşık bile sürmeyen eşim tencerenin dibini buldu:)

Yapım Süresi:Maksimum 15 dakika

Malzemeler
  • 1 paket noodle (Herhangi bir markette yumurtalı erişte diye geçiyor. Eğer hazırda çubuk makarna varsa o da aynı işlevi görebilir)
  • Soya Sosu (İstenen miktarda koyulabilir. Ben yarım çay bardağı kadar kullandım)
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 3-4 diş sarımsak
  • 1 orta boy havuç
  • 1 orta boy kabak
  • 2 orta boy kırmızı biber
  • İsteğe göre karides ya da soya fasulyesi (Ben her ikisi buzlukta olduğu için kullandım. Karidesi buzluktan çıkarıp limon suyu ve bir damla zeytinyağı eklediğim sıcak suda bir kaç dakika kadar haşladım.Soya fasulyesini ise karidesi aldıktan hemen sonra aynı suyun içine katarak 5 dakika kadar haşladım).

Yapılışı

  • Noodle ı (ya da isteğe göre makarnayı) bir tutam tuz döktüğümüz kaynamış suda 5-6 dakika kadar haşlayın. (Aslına bakarsanız bildiğimiz makarnayı haşlamakla hemen hemen aynı sadece noodle ı diri kalması için daha az pişiriyoruz). Haşlanan noodle ı süzgeçe alıp süzülmeye bırakıyoruz.
  • Geniş bir kabın içine kabak ve havuçları rendeleyin; kırmızı biberleri jülyen yani uzunlamasına ince ince doğrayın.
  • Bu arada geniş bir tavada (wok) zeytinyağını kızdırın.
  • Ayıklanan sarımsakları bütün olarak tavaya attıktan sonra kaşığınızla üzerine bastırıp çıtlamasını sağlayın. Sarımsak iyice öldükten sonra tamamını tavadan çıkarabilirsiniz. (Sarımsak kızgın yağda, kaşıkla ezilince zaten sahip olduğu tüm aromayı salar. İlla ki ağıza gelsin istemiyorsanız bu şekilde sarımsak tadını çok da iyi alabilirsiniz).
  • Kabın içindeki tüm malzemeleri tavaya boca ederek 5 dakika süreyle karıştırın. Aynı noodle gibi, sebzelerinde çok aşırı pişmemesi gerekiyor.
  • Pişen sebzelerin arasına köşede küsüp bekleyen noodle ı da katıverin. Bir iki kere karıştırın.
  • Ve en son sahneye yemeğe asıl tadını verecek olan soya sosu giriyor..Soya sosunu daha fazla miktarda döküp dökmemek konusunda karar vermeden önce mutlaka tadına bakın.
  • Arzuya göre tuz ve baharat ekleyip, demlenmesi için altını kapatıp biraz bekleyin. Ve sonra servis yapın.

Not: Bu arada soya sosu Uzakdoğu mutfağında en çok kullanılan sos olmakla beraber, tuzun yerini tutmasıyla da ünlüdür. Hem vitamin değeri yüksek ve tamamen doğaldır, hem de zararlı olduğu artık tescillenmiş olan tuzun yerine süper bir alternatiftir.



Sebzeli Noodle
Sebzeli Noodle 2

3 yorum:

amati dedi ki...

Ben 2 tabak yedim çok güzeldi :)

Adsız dedi ki...

Afiyet olsun.Bizsiz yiyin bakalım nereye kadar.

Sima* dedi ki...

hmmm çok güzeeelll!! canım acayip çekti ama sıkı rejimdeyim :) bu uzakdoğu olaylarını seviyosanız Muji'ye bi uğrayın, mutfak için çok başarılı eşyalar var. noodle'ı yapıp çorba tabağına koymak garip oluyo heheheh. şöyle havasını estirmek lazım di mii. orda çok güzel kaseler tabaklar var. bizim özel gecelerimiz oluyo onun için baya alışveriş yaptık muji'den, hazırlıklıyız :)

Blog Widget by LinkWithin