10 Ağustos 2009 Pazartesi

El İşi Peçete Halkaları

Geçtiğimiz günlerde haydi bir yenilik olsun diyerek şöyle bir sofra dekorasyonu konusuda ekleyeyim demiş ve ardından çok cici tepkiler almıştım. Gerçi çatal bıçakların konumlarından tutun, bardakların yerlerine kadar pek çok eleştiri aldım ama böyle dikkatli göz sahibi okuyucular sayesinde daha ciddiye almaya başladım bu işi:)
Bu sofrada okuyanlar bilir; annemin yapmış olduğu güllü peçete halkaları kullanmıştım. Ama anlaşılan annecimin maksat zaman geçsin diye yaptığı bu basit ama bir o kadar şirin peçetelikleri baya talep gördü.Elimden geldiğince malzemeler ve yapılışı ile ilgili bilgi vermeye çalıştım. Ancak yine bu şekilde el işi yapılan birşeyler varsa yayınlamam konusunda çok fazla tavsiyeler geldi.
Benimde bu el işi konusunda hevesim çoğalmış olacak ki, evde kullanmadığım düz ve sade bluzları, t-shirtleri yeniden hayata geçirme konusunda projeler başlattım.İlham kaynağım ise Palladium'da da şubesi olan Cho ayakkabı mağazasının bir köşesinde satılan tekstil bölümü oldu. Mağazanın bir köşesinde geniş ayakkabı çeşidinin yanında çok şatafatlı, süslü püslü, işli elbiseler de bulunmakta. Aslında görünürde hakikaten çok albenili şeyler ama herhangi bir pazardan da alınabilinecek alelade bir elbiseyi çeşitli boncuk, zincir ıvır zıvırla işleyerek yaklaşık 300 liraya yakın bir fiyatla satıyorlar. Hal böyle olunca benimde aynısından yapmaya kalkmam kaçınılmaz oldu.
İşte bu yüzden rotayı Tahtakale'ye çevirerek t-shirtler için incik boncuk bakmaya başladım. Pullar, kurdeleler, parlak taşlar ve zincirler ne bulduysam aldım. Ancak eve geldikten sonra elim direk peçete halkası yapmaya gitti. Tahtakaleden aldığım beyaz büyük çemberi aklıma gelen ilk bir iki şeyle denedim. Öncelikle başlangıç noktam bijuteriden aldığım bu plastik halka oldu.

_DSC0718

Herhangi bir tuhafiyeden istediğiniz renkte ince pul şeritler alın. Ben daha soft renkler sevdiğim için açık tonlardaki bu pembeyi aldım.

_DSC0721
ç
Daha sonra halkanın etrafına ince dairesel çevirmelerle pul şeridini sarın.Pulların tamamen birbirinin üzerine gelmemesine dikkat edin.Aksi halde çok kabarık görünecektir.
En son sarmala geldiğinizde pulun iplik bölümünden kesin ve prit yada uhu yardımıyla dikkatlice yapıştırın.

_DSC0725

_DSC0728

4 yorum:

Müge dedi ki...

Bende istiyorummm :)

e hali dedi ki...

uygulaması kolay görünen ama çok süper bir sonuca kavuşmuş bir fikir bayıldımmmm :)
ben de yapıcam dicem ama pek tembelim ben yaaaa

Hülya dedi ki...

Çok şık olmuşlar,ben de yapmak istiyorum.
Bence en güzel hediye el emeği ile olandır.
Sevgiler

BURÇİN dedi ki...

bence de gayet sık olmuslar. Ellerinize saglik.

Blog Widget by LinkWithin