14 Temmuz 2009 Salı

Hiç Hazzetmedim

Ayşe Arman gibi birinin şu ülkede yazar statüsünde olup bu kadar çok okunan bir gazetede senelerdir kocaman bir köşe sahibi olmasına kızıyorum. Kadın resmen bizimle alay ediyor. İç dünyasındaki saçmalıkları, sık sık övündüğü o garip yaşantısını kaleme döküp hala prim yapabiliyor. Abuk subuk sorular yönelterek röportajlar yaptı, sonra yetmedi yarışmalarda jüri oldu, o da yetmedi sevgilisiyle yatak hayatını anlattı, ardından açıldı saçıldı soyundu... Ve en son bu da yetmedi cool köşe yazarı imajını sözde tazelemek için kapanıp halkın arasına karıştı..
Haftasonu, Hürriyet'teki yeni marifetini görünce tüylerim diken diken oldu. Başörtüsü takarak, uzun ve kapalı giyinerek örtülü kadınların iç dünyasına ışık tutabileceğine inanmış...Madem toplumsal bir konuya değineceksin, o zaman kişisel görüş ve düşüncelerini kendine saklamalısın. Çünkü olması gereken budur; Tarafsız olmak, objektif olmak ve kişiselcilikten sıyrılmak...Türkiye'nin ve pek çok İslam ülkesinde artık bir çeşit ananevi ve yerleşikleşmiş örtünme kavramını bir çırpıda silip atamazsın. Atamazsın, alay edemezsin, burun kıvıramaz ve küçümseyemezsin. Dubai'de yaşıyor olman, Adana'nın köyünden çıkıp dünyanın taa bir ucuna yerleşmiş olman bunu değiştirmez. Adana'nın sokaklarında, terliklerinle top oynadığın arkadaşlarının anneleri de örtülüydü, yanınızda oturan şeker tuz istediğiniz ismi bilmem ne teyzede örtülüydü...
Ayşe Hanım kapanmanın, örtünmenin dayanılmaz şekilde sıkıcı olduğundan; kapalı kadınların saçlarını gösteremediği için asla güzel olamayacağından bahsetmiş. Çünkü kapanmaktan anladığı sadece bu...Halbuki bilmiyor ki hayat sadece kendi gördüğü o minik miniminicik açıdan ibaret değil. Çünkü bahsettiği insanlar inançları uğruna kapanıp hayatını, tıpkı Ayşe Arman gibi insanlar arasında sürdürmek zorunda!!!

16 yorum:

amati dedi ki...

Aynı düşünceleri paylaşıyor e sizi alkışlıyorum.Aynı oksijeni soluduğumuz farklı inanışlardaki insanların yaşamlarına bir büyüteç tutmak ve sorunlarını anlamaya çalışmak olsa idi bu yapılmaya çalışılan,o zaman Ayşe hanımı alkışlardım...
Saygılarımla

karamelam dedi ki...

ben de katılıyorum. Örtünmenin Allahın emri olduğunu anlayamıyor bir türlü. erkek baskısıylan yapılıyor zannediyor. Birisi Kuran hediye etmeli en kısa zamanda. sevgiler güzin

kevser dedi ki...

Yazı hakkındaki yorumlarınıza kesinlikle katılıyorum.Malesef örtülü bayanlar bu zihniyetteki insanların anlamsız eleştirileriyle yaşamak durumundalar.

gulen ERBASLI dedi ki...

Yyazından anlıyorum kı ayse armanı okuyosun o kadar rahatsız oluyosan okuma...bence gayet ıyı olmus ıslamı ulkede ozgurluklerının kısıtlandıgını sanalar bıraz kendılerıne gelırler hıc olmasa....

Pınar Gencal dedi ki...

Gulen Hanıma Hitaben;
Tavsiyeniz baktığınız açıdan düşünülünce gayet şirin duruyor.Ancak hayatımızda rahatsız olduğumuz herşeye burun kıvırır,kafamızı çevirir yada sizin de dediğiniz gibi "gıcık oldum öyleyse okumayayım" mantığıyla devam edersek çevremizden ve olanlardan bihaber ve tamamen izole yaşamak zorunda kalırdık öyle değil mi?

otomatikkepce dedi ki...

Kusura bakmayın Ayşe Armanı yıllardır okurum başka birinden bahsediyorsunuz herhalde. Bir insan bu kadar mı yanlış algılanır şaşırdım

müjde dedi ki...

Atatürk'ün bize bıraktığı devrimlerle gelişmesi amaçlanmış ülkemizde bu yüzyılda kadınların hala bireysel olarak hiçliği,sindirilmişliği,ezilmişliğiyaşamak istemesini anlamak benim ve benim gibiler için oldukça güç.Onca güçlükle kazanılmış haklarımızın kadınların elinin tersiyle ittiğini görmek zaten yeterince üzücüyken bir de bu yorumları okuyup iyice umutsuzluğa kapılıyorum.Ayşe Arman'ı tebrik ediyor,görüşlerini tamamen destekliyorum.Bu ülke sizin istediğiniz bağnaz,tutucu,dinci ve gerici güçlerin himayesi altında hiçbir zaman ezilmeyecek!

Canan dedi ki...

Eli öpülesi bir yazı yazmışsın arkadaş. Vallahi helal olsun sana! Can-ı gönülden katılıyorum sana.

Kocamannn öpüldünüz,
Canan

sümeyye dedi ki...

o yazıyı okuyunca bende çok kızmıştım. başını örten kadınları düşünemeye aklını kullanamayan birilerinin zoruyla, telkiniyle hareket ettiğini düşünüyorlar.ağustos sıcağında veya böyle hakaretlere rağmen hangi baskı başını örttürebilir ki..ve en acısı kendi özgürlüklerinin kısıtlanacağı gibi paranoyaları yüzünden başörtülü kadınların özgürlüklerinin kısıtlanmasını hak görüyolar...

sevde dedi ki...

tebrik ederim cok dogru bir tesbit ozellikle son cumlenize bayildim. Ayse Arman gibi dar ufuklu ve ilim yoksunu bir insan icin bu tarz hareketler garipsenmemeli. Napsin o da yazik bisi bildigi yok ki otursun adam akilli kose yazarligi yapsin. Tek bildigi sansasyon ve sex ile gundemde kalmak. Baska seye akli ermiyor ki. Napsam da kendimi bisi zannetsem derdi buyuk bir dert olmali.

Sevgi dedi ki...

Cok guzel bir yazi yazmissiniz, fikirlerinizi paylasiyorum, tebrik ederim Pinar Hanim.

Bende acigim ama, saygi duyuyorum inanclarini yasamak isteyenlere, cunku anliyorum ulkemin insanlarini.

Eger ayni dusunceleri paylasmiyor ise, anlamiyorsa inanc kavramini, saygi duymasini ogrenmeli sayin Arman, lafta degil, samimiyetle..

süheyla dedi ki...

haa ahlaksızlığı ahlak edinmiş insanları övgüye layok bulup.inandığı gibi yaşamaya ve yaşadığı ölçüde gayet modern olan başörtülü hanımları sindiremeyenler var.ayşe arman bugüne kadar hangi yazısıyla çığır açmış hangi yazısıyla savaşı durdurmuş,ufkumuzu genişletmiş.ayşe armanın cinsel hayatını bu kadr okunmaya değer bulan insanlar acaba birkez olsun ötekileştirdikleri ve atatürkçü düşünceye karşı olduklarını düşündükleri(bunuda nerden çıkardılarsa!!!!nerde yaşıyorlarsa,sanki hepsi başörtüsüz insanlarla aynı yerde oturuyorda tek başörtülü tanıdıkları yok zihinlerini okuyorlar)insanları anlamaya bir kez olsun çalışmıyorlar.pınar hanım gayet güzel bir noktayı yakalamışsınız tebrik ediyorum.esas bağnaz olanların insana insan olduğu için değilde bir moda ikonu şeklinde yaklaşanların olduğunu düşünüyorum.saygılarımla

süheyla dedi ki...

çok merak ediyorum örtülü kadınların ezik antisosyal olduğunu düşünen insanlar bugüne kadar onların yaptığı hangi organizasyondan muzdarip yada kendileri bu kadar sosyalse hang sosyal duyarlılıklta projelere imza atmışlar.zaten insan içinde yaşayan zihin okuyuculuğu yapmaz insanı tanır ona göre kendini bilir.ötekileştirmeye çalışmaz.madem başörtülü insanların ezik olduğunu dışarıya açılamdığını düşünüyorlar üniversiteye giden kızlardan neden rahatsızlar.pınar hanım sizede çok teşekkür ederim ayşe armanla ilgili yzınız için.

Rumeysa dedi ki...

blogunuzu turkuaz eşarp sayesinde keşfettim ki çok mutlu oldum..:)

tepki almayı göze alarak, savunduğunuz şeyi dile getirmenizden dolayı tebrik ederim... iyi ki yazmışsınız! ;)

blogunuzu keşfettiğime çok mutlu oldum..;)

sevgiler...

Pınar Gencal dedi ki...

Rumeysacım bu cesaret verici sözlerin için çok teşekkür ederim. Bence insanlar ''aman o yazardır, çağdaştır, o daha iyisini bilir, bize laf düşmez,siz kim oluyorsunuz ki'' mantığından sıyrılmalı. Bence başından sonuna kadar yanlış bir yazıydı o..
Bu platformdan ona sesimizi duyurmak elbette mümkün değil, ama en azından onun gibi düşünen büyük bir çoğunluğu böyle bir zihniyetin yanlış olduğunu gösterebilme şansımız var...
sevgiler :)

kürk mantolu madonna dedi ki...

bu postu yenı okuma sansım oldu sans dıyorum cunku bu sozlerı baska bırılerınden de duymak bana mutluluk verdı..yalnızca kendı ıc sesım ayse armanın sacmaladıgı soyluyor sanıyordum.."yalnız dusunmedıgını" bılmak cok guzel..tebrıkler..

Blog Widget by LinkWithin