29 Haziran 2009 Pazartesi

Sofra Dekorasyonu Dosyası




Soframı tabaklara uygun olarak beyaz, pembe ve yeşil tonlarında düzenledim. Bence işin kilit noktası beyaz dantel masa örtüsü oldu. Canım annecim, ben rahat bir, sekiz dokuz yaşındayken başladığı çeyiz dizme olayını!!! ne zaman sabote etmeye kalksam "kızım bunları almaya kalksan ileride hiç bir yerden bulamazsın" derdi...Yıllarca biriken bu kadar dantel, örtü vs... geçenlerde aklıma geldi ve tarafımca yatak altındaki hazine dairesinden kullanım için gün yüzüne çıkartıldı:)El işi otoritelerince "rahibe işi" diye bilinen beyaz masa örtüsü, nostaljik ve aynı zamanda zarif bir görüntü sağlıyor. Yalnız bu dantel işlerini kullanırken, masanızı koruması amacıyla ilk kata mutlaka düz bir örtü serin.



Tabakların içine kullandığım servislere gelince; Bu "beyaz dantelli servisler" az önce bahsettiğim masa örtüsünün takımı...Eskiden televizyonun üzerine, aynalı vitrin içlerine, dolap raflarına koyulması için 6 ila 12 arası bir sayıda yapılan bu örtüler çok da güzel Amerikan servisi ya da peçete olarak kullanılabilir.

Beyaz dantel peçetelerimde kullandığım, "pembe güllü peçete halkaları" ise annemin imalatı. İkea'dan aldığımız cam kaselerin içinden çıkan karton halkaları, renkli kurdelelerle çevirip, Eminönü'nden yaklaşık 20 tanesi 5 lira civarında aldığımız güllerle tutturdu. Sizde elinizde halka şeklinde tahta, demir, karton farketmez herhangi bir şeyiniz varsa kurdeleyle çevirip daha sonra beğeninize göre boncuk, çiçek vs ile süsleyebilirsiniz.


Bence sezonun en havalı dekorasyon detaylarından biri "kafes tealight" lar.Bundan bir kaç ay evvel bu kuş kafesi şeklindeki objelerin büyük boylarından olanı gözüme kestirmiştim ama salonda çok fazla boş alan olmadığı için sofrada kullanmak için olanlarından aldım. Bu ufak beyaz tealight İkea'dan 12-13 lira civarında alındı. Üzerindeki yıldız figürleri içindeki mumu yakınca o kadar cici oluyor ki anlatamam. Eğer değişik modellerini de görmek isterseniz Boyner, Paşabahçe, Mudo ve Zara Home'dan bulabilirsiniz.
Kafes tealight ımı yine dantel detayıyla birlikte kullandım. Pembe tonlarındaki bu tığ işi minik dantel örtü o kadar zarif durdu ki masanın ortasında...


Bardak en sevdiğim ve önem verdiğim detaylardan biri. Özellikle farklı ve gerçekten kendini diğerlerinden sıyıran bardak modellerini beğeniyorum. Geçenlerde Boyner'de gezinirken gördüğüm Paşabahçe marka bu karaf bardaklar eskinin o süt şişelerini andırıyordu ve hakikaten çok sevimli ve özel bir havası var. Alt tarafı bardak diyip geçmeyin; tabağınızın yanı başında duran ve sofranın büyük bir kısmına eşlik eden bardaklarınızı özenle seçmenizde her zaman fayda var.
Ben bardakların boğum tarafına ince tül şeritler kesip bağladım ve ortalarına kesik ayna pulu yapıştırdım. Aslında tül yerine çeşit çeşit kurdelelerde bağlanabilir, bu tamamen size kalmış..

Bloğum için görsel olarak hazırladığım bu ilk sofra dekorasyonu hakkında görüşlerinizi bekliyorum.Bu fotoğrafları bloğumda yayınlayabileyim diye saatlerce titizlikle çekim yapan ve nerdeyse tüm stüdyosunu salona taşıyan aşkitoma teşekkürü bir borç bilirim. Ellerine sağlık...

12 yorum:

Müge dedi ki...

Harika harika !!
Gözlerim bayram etti, son yirmi dakikadır, gözlerimi kırpmadan fotoğrafları büyütüp büyütüp inceliyorum, muhteşem.
Bu güne kadar gördüğüm en zevkli, en naif, en kibar sofra, ellerine sağlık CİCİ'm :))

İyiki ısrar etmişim, sofra dekorasyonu yayınla diye, inanılmaz güzel fikirler edindim, hele peçetelik fikri beni bitirdi, ilk fırsatta Eminönü yolları gözüktü bana, Güziş bana da yapar dimi :))

Zevkine, emeğine sağlık birtanem, öpüldün çok :)

amati dedi ki...

Tebriklerrrr !

Çok başarılı olmuş Pınar hanım.Arada ayakkabı ve giyim modası dışında da trendlerden bizi haberdar etmeniz çok keyifli oluyor.
Ellerinize sağlık ;)

Yasemin dedi ki...

merhaba Pınar, sofra gercekten cok guzel. Ancak söylemeden geçemeyeceğim kaşık yanlış yerde duruyor :D. Bardaklar gerçekten değişik. Kullanımı nasıl acaba? yani ondan bişi içerken sürahiden içiomuşsun gibi olmuyormu ? Renkler, danteller ve özellikle peçetelikler 10 numara!! bu tarz sofra tasarımlarından daha çok görmek isterim! bravoo!

Pınar Gencal dedi ki...

Beğendiğinize çoook sevindim...Mügecim birlikte bir Eminönü yapalım derim ben daha ne fikirler var bende:)
Yasemincim bardakları sormuşsun.Şöle söyliyim birşeyler içmeye çalıştığında şekilden şekile giriosun ve alıştığımız o klasik bardak kavramından çok farklı. Ama inan çok şirin ve eğlenceli görünüyor tavsiye ederim:)

Naile dedi ki...

çok güzel gerçekten ellerinize sağlık. Örtüler, detaylar..

bir de ufak bir hatırlatma yapmak isterim, benim bildiğim bıçağın keskin yüzeyi tabağa bakar.

Pınar Gencal dedi ki...

Naile hanım sofrayı beğendiğinize çok sevindim. Ve evet kesinlikle haklısın normalde bıçağın keskin tarafı her zaman tabağa doğru yani içe bakar. En başta sofrayı hazırlarken telaştan ne çatalı ne bıçağı koymuştum. Daha sonra eşimin "Bir eksik var ama ne olabilir" imasıyla birlikte hızlıcana dizdim.Dikkatli bir gözsünüz tebrikler:)))

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba Pınar,

Sevgili Müge o kadar güzel bahsetmiş ki gelmeden edemedim. Masanı görünce bloğunu ziyaret etme isteğim perçinlendi doğrusu. Herşey çok zarif. Özellikle peçeteliklere bayıldım ve verdiğin fikri muhakkak uygulamalı diye düşünüyorum.

Tekrar eline sağlık.

Müge Karahan

derya dedi ki...

Pınarcığım merhaba sayfanı yeni buldum ve çok beğendim sofra düzeni
çok önemli.Yemeğin lezzeti kadar su
numda çok öenmli.Hatta sunum bence dahada önemli:))Bayıldım anneciği
ninde ellerine sağlık peçetelikler süper görüşmek üzere sevgiler...

gokceoktay dedi ki...

Merhaba,
Hünerli bayanlar bloğunda peçeteleri gördüm ve çok hoşuma gitti. Sizin bloğunuza da baktım. Çok güzel peçetelikler ben de istiyorum. Ama anneniz yapıyormuş değil mi? Nerden nasıl temin edebiliriz?

Pınar Gencal dedi ki...

Merhaba Gökçe Hanım,
Aslında bu güllü peçetelikler ilk etapta deneme amaçlı ortaya çıktı. Ama o kadar şirin ve farklı oldu ki farklı modellerini de yapmaya başladık. Eğer beğendiyseniz elbette sizin için de yapabiliriz...

Adsız dedi ki...

ne kadar sıcak ve sade bir sofra abartıdan uzak.elinize sağlık çok beğendim

Adsız dedi ki...

good points and the details are more specific than elsewhere, thanks.

- Norman

Blog Widget by LinkWithin