8 Ocak 2009 Perşembe

MIAMI VICE CEKETLERİ

Her dönem ve zamandan bugüne transfer edilen pek çok moda unsuru vardır. Hatta modanın işlevsel fonksiyonunun tam olarak bilinmediği ve fark edilmediği Eski Antik dönemler bile pek çok modacıya ilham vermiş, onlar da bunu farklı sentezlerle güdüleyip bizleri cezbetmesini bilmişlerdir. Ancak benim düşünceme göre modanın en verimsiz kaldığı hatta "Çöküş Devri"bile denilebilecek dönemi 80'li ve 90'lı yıllardır.
H
ep şunu düşünürüm; eğer şu an bulunduğum yaşı 80'li yıllar sonu, 90'lı yıllar başı gibi yaşıyor olsaydım büyük ihtimal kıyafetsiz kalırdım. Çünkü bana göre moda hiçbir zaman bu dönemlerdeki kadar kötü ve sevimsiz olmamıştır. Tamam itiraf ediyorum bende küçükken vatkalı ceket, etek-takımlar, ispanyol paçalı, kısa pantolonlar, fosforlu renklerdeki buziler, korkunç irilikteki gül desenli gömlek ve mantolar, ayağa geçmeli şalvarımsı taytlar, ipekli gömlekler vs... giyindim. Ama geçerli bir sebebim var heyhat "ÇOCUKTUM"…
Hala özellikle Banu Alkan, Serpil Çakmaklı ve Ahu Tuğba jenerasyonunu kapsayan sinema filmlerini izlediğimde gözlerimi muhteşem senaryolarından! ziyade özellikle giysilerinden alamıyorum. En güzel kadın bile bu dönemin parçası olması sebebiyle moda kurbanı olmaktan kurtulamamıştır.
Neyse konumuza geri dönelim. Bayağı bir zamandır gözüme çarpan ve şu sıralarda bana çok sevimli gelen ceketlerden bahsedeyim. Aslında bu ceketlerin öncüsü olarak Kirsten Dunst kabul edilebilir. Bu ceket modellerinin orijinal bir adı olduğunu sanmıyorum ve isim annesi olaraktan ben direk Miami Vice ceketleri diye tanımladım.
Bence en acilinden bu ceketlerden temin edilmeli diyorum. Özellikle bahar ve yaz sezonunda dar paça; kalem modelli kotların, mini eteklerin ve kısa şortların üstüne süper uyumlu görünecektir. Ben şahsen içine gömlekten ziyade bol ve rahat t-shirtlerin üstüne giymeyi tercih ediyorum. Ve esin kaynağı olan Miami Vice dizisindeki gibi ceketleri giydiğinizde dirseğinize kadar katlamayı yada kollarını kıvırmayı sakın unutmayın.
Sevgiler

ceket

1 yorum:

amati dedi ki...

"Tamam itiraf ediyorum bende küçükken vatkalı ceket, etek-takımlar, ispanyol paçalı, kısa pantolonlar, fosforlu renklerdeki buziler, korkunç irilikteki gül desenli gömlek ve mantolar, ayağa geçmeli şalvarımsı taytlar, ipekli gömlekler vs... giyindim."
Ciddi ciddi giydiniz mi bunları? :)

Blog Widget by LinkWithin